מתפללים ירקו כנגד סמל נוצרי בירושלים – הסערה והגינויים

אבי יעקב 2 Comment on מתפללים ירקו כנגד סמל נוצרי בירושלים – הסערה והגינויים

סערה לאחר שמתפללים יהודים נצפו יורקים במחאה לעבר נוצרים שנשאו סמל נוצרי בעיר העתיקה. הרב הראשי לישראל גינה: "תופעות פסולות שוודאי שאין לייחס להם כל קשר להלכה היהודית"

העיר העתיקה ירושלים צילום: Nati Shohat/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מתפללים שעשו את דרכם בעיר העתיקה הבוקר (שלישי) הבחינו באנשי דת נוצרים שנשאו עמם סמל נוצרי וירקו על הארץ לאות מחאה. תיעוד של האירוע שפורסם עורר סערה נרחבת בארץ ובעולם וגרר שורה ארוכה של גינויים.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו התייחס לכך וביקש להבהיר כי "בחג סוכות היו מתפללים ומקריבים בבית המקדש לשלומם של 70 אומות העולם. גם אנו נמשיך להתפלל לטובתם ולכבד את כל העמים הבאים לכבד את עיר הקדש ירושלים. אני מגנה בכל תוקף פגיעה בכל אדם ובכל מנהיג דת. תופעות פסולות אלו וודאי שאין לייחס להם כל קשר להלכה היהודית".

שר השיכון יצחק גולדקנופף: "נדהמתי לשמוע על התופעה המזעזעת של תקיפה בשם היהדות כביכול. "דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם". תורתנו הקדושה מצווה עלינו לנהוג בכבוד כלפי כל אדם באשר הוא, לא משנה מהי אמונתו, דתו או מוצאו. חובה עלינו לדאוג שיהיה כבוד שמיים מתרבה על ידינו ולא חלילה להפך. אני מגנה את ההתנהגות הנפסדת הזו".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי: "מגנה בתוקף את התופעה של יריקות לעבר נוצרים בירושלים. אין זו דרכה של תורה, ואין אף רב שתומך ומעניק לגיטימציה להתנהגות נבזית שכזו. חובה עלינו להוקיע, ונמשיך לכבד את כל העמים הבאים בשערי עיר הקודש".

שר התיירות חיים כץ: "האמירה שיריקה על נוצרים היא מנהג עתיק ואף משובח היא אומללה. ואהבת לרעך כמוך הוא כלל גדול בתורה והעיקרי שבה. במקום להיות אור לגויים, המעשים של קומץ קיצוני, משניאים את היהדות ואת העם היהודי, פוגעים בתדמית של ישראל ובתיירות. יש לגלות אפס סובלנות כלפי פגיעה בסמלי דת באשר הם".

שר החוץ אלי כהן: "אני מגנה את התופעה המכוערת של יריקות על נוצרים ופגיעה בכל אדם בשל דתו או אמונתו. תופעה זו אינה מייצגת את ערכי היהדות. חופש הדת והפולחן הם ערכי יסוד בישראל. מאות אלפי תיירים נוצרים מגיעים מדי שנה לארץ לביקור במקומות הקדושים להם ולנו. אני קורא לכל אזרחי ישראל לכבד את המסורת והאמונה של כל הבאים בשערי ירושלים עיר הקודש".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    פחדנים מגנים יסמרטוטים

  2. 1

    פחדנים מגהים ….יישר כוח לייורקים